CERTYFIKOWANY kurs REZYDENTA BIURA PODRÓŻY składa się z 7 modułów, podczas których DOWIESZ SIĘ:
1. PRZYGOTOWANIE
A |
Jak wygląda proces rekrutacji rezydentów biur podróży (najczęściej wymagane dokumenty aplikacyjne, przebieg rozmowy kwalifikacyjnej i przykładowe pytania, najczęściej popełniane błędy – na co zwracają uwagę rekruterzy) |
B |
Jak przygotować się do wyjazdu (odprawa w biurze podróży, materiały firmowe i prywatne, termin i miejsce wyjazdu) |
C |
Jak będą wyglądać Twoje warunki pracy (zakwaterowanie, wyżywienie, ubezpieczenie, transport) |
|
3. SERWIS HOTELOWY
A |
Jak przygotować hotele na przyjęcie turystów? (listy zakwaterowania, zamówienie posiłków niestandardowych, tablice informacyjne, informatory biura podróży) |
B |
Jak zakwaterować grupę? (typy pokoi, prośby/życzenia) |
C |
Jak postąpić w przypadku zgłaszanych reklamacji? (procedura reklamacyjna, schemat postępowania) |
|
5. TRUDNE SYTUACJE I ZDARZENIA LOSOWE
A |
Jak wygląda organizacja pomocy medycznej? (rodzaje ubezpieczeń, schemat postępowania) |
B |
Jak skorzystać z pomocy konsularnej? (pobyt w szpitalu lub śmierć człowieka, zagubienie dokumentów, kradzież gotówki) |
|
7. ZAKOŃCZENIE SEZONU
A |
Jak wygląda rozliczenie z biurem podróży (dokumenty, druki) |
B |
Jak wygląda życie rezydenta po sezonie ;) |
|
|
2. SERWIS LOTNISKOWY PRZYLOTOWY
A |
Jakie są standardy dotyczące stroju i wyglądu rezydenta (umundurowanie, wskazówki dotyczące uczesania, makijażu i biżuterii) |
B |
Jakie dokumenty są niezbędne przy przyjęciu grupy (listy przylotowe – co zawierają, jak je czytać i interpretować) |
C |
Jakie sytuacje zdarzają się na lotnisku przy przyjęciu grupy i jak się wówczas zachować (zaginiony bagaż, zniszczony bagaż, overbooking, brak klienta na liście przylotowej) |
D |
Jak powitać grupę (komunikat w autokarze, co powinien zawierać, jak go przekazać) |
E |
Jakie materiały są pomocne podczas serwisu lotniskowego przylotowego (koperty powitalne, oznaczenia autobusów) |
F |
Jak wygląda transfer grupy do hoteli z lub bez udziału rezydenta (wytyczne dotyczące obu sytuacji) |
|
4. SPOTKANIE INFORMACYJNE
A |
Jak wygląda spotkanie informacyjne? (grafik, struktura) |
B |
Jak sprzedać wycieczki fakultatywne?(techniki sprzedaży) |
C |
Jak występować publicznie? (autoprezentacja, mowa ciała, poprawność językowa, socjotechnika) |
|
6. SERWIS LOTNISKOWY WYLOTOWY
A |
Jak zorganizować transfery na lotnisko? (grafik, transfer z lub bez udziału rezydenta) |
B |
Jakie dokumenty są niezbędne przy wylocie grupy (listy wylotowe, co zawierają, jak je czytać i interpretować) |
C |
Jak wygląda procedura odprawy (check-in, bagaż, security, gate) |
D |
Jak postąpić w przypadku opóźnienia samolotu (schemat postępowania, świadczenia należne pasażerom) |
|
|